De kennismaking met 't frisse, veelzijdige noorden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Martine Bruin - WaarBenJij.nu De kennismaking met 't frisse, veelzijdige noorden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Martine Bruin - WaarBenJij.nu

De kennismaking met 't frisse, veelzijdige noorden

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

18 Juli 2013 | Thailand, Chiang Mai

Dag 5
In de middag warden we wakker. Heerlijke rust hier in Chiang Mai, geen geluid gehoord! Na een koude douche besluiten we een eettentje op te zoeken.

Wanneer we de ‘poort’ uit willen lopen worden we aangesproken door een meneer die bij de balie van een tour operator zit. Mr. Jungle. Hij wil uiteraard verkopen en vertelt ons van alles over de trekkings die hij in de aanbieding heeft. Gezien het feit dat wij zeker een trekking willen doen luisteren we graag. Er zijn bij ‘hem’ twee soorten, de toeristische en de niet- toeristische. Hij heeft allerlei argumenten waarom hij goed is en we twijfelen of we een trekking bij hem moeten boeken. Ten eerste zijn we echt net aangekomen, ten tweede is de niet- toeristische trekking stukken duurder en vertrekt deze trekking de komende nacht al! Na enig nadenkwerk en afdingwerk besluiten we te boeken. We krijgen er een nacht slapen na de trekking bij in. We gaan eerst snel wat eten zoeken, we vallen bijna neer!

We vinden de tentje ‘Addy’s’ ze maakt echt de heerlijkste fruitshakes, iced coffee’s en fruit salads! ZO LEKKER.
We moeten alweer snel terug naar het guesthouse omdat er een groepsbijeenkomst is om zeven uur. We ontmoeten de andere trekkers: een groep studenten uit Frankrijk, twee engelse vriendinnen, een stel uit Tsjechië en wij twee. Allemaal jonge mensen, erg leuk. Onze gids spreekt goed engels en legt veel uit. We krijgen een genummerde rugtas, een mes en een katapult. Na de meeting blijven we nog even zitten kletsen met Daisy en Annie, uit Engeland. Zij vertellen ons over hun ervaringen en geven ons tips. Zij raden ons aan om het rescued elephant park te bezoeken. Hier worden slecht behandelde olifanten opgevangen.

We hoeven geen avond meer te eten en besluiten een internetcafé te zoeken. Ik typ alvast wat verhalen en check mijn mail, verslaving…
Na een uur is het al half tien en gaan we terug om onze tas in te pakken en vroeg te gaan slapen, we moeten tenslotte om vijf uur al op! Enigszins gespannen duik ik mijn bed in. Ik kan gewoon niet slapen, erg vind ik het niet...

Ik merk dat ik nu eindelijk de geestelijke en lichamelijke rust heb om te beseffen waar we zijn. We hebben in deze paar dagen al zoveel gezien en gedaan, echt bijzonder.
WOW

Martine

*Je bent jong en je wilt wat. *Eenmaal het reisvirus gekregen, altijd besmet. Twee uitspraken die bij mij passen Afgestudeerd als psychiatrisch verpleegkundige en hierna een mooie reis naar Peru gemaakt. Er komt nog heel veel moois aan, dat is zeker. Want de wereld is prachtig, daar kan je niet omheen!

Actief sinds 10 Nov. 2014