Even bijkomen hoor! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Martine Bruin - WaarBenJij.nu Even bijkomen hoor! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Martine Bruin - WaarBenJij.nu

Even bijkomen hoor!

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

28 September 2014 | Peru, Cuzco

28/09/2014
Na lekker uitgeslapen te hebben n het warme goed bed zijn we al om 9.15 opgestaan. Björn moest zijn tas weer inpakken, we hadden zijn tas namelijk voor de tocht gebruikt. Ik nam een warme douche, zo fijn. Alle was verzameld en om 10 uur uitgecheckt. Bij het hostel waar we al gereserveerd hadden moesten we een uurtje wachten. We gingen weer ontbijten bij onze favoriet. We zaten in ieder geval weer goed vol en gingen weer naar het hostel. Hier hebben we tot half vijf geslapen. Hierna de tassen gereed gemaakt voor alweer de volgende trekking. We moesten de buskaartjes nog halen bij het tourbedrijfje. We reizen met Tepsa, met wifi en snacks aan boord. Dit maakt het reizen wel erg luxe! Gek genoeg hebben we allebei vrijwel geen spierpijn deze keer. Vreemd, gezien we na de Colca Canyon gek werden van de pijn. Toch hebben we voor morgen half elf een Inca hot Stone massage geboekt en al een voorproef inclusief gebruikte geuren gehad. Om deze relaxte dag af te sluiten hebben we goddelijk gegeten bij een echt grill restaurant. Hier zijn er grenzen doorbroken, we hebben runderhart (anticucho corazon) en cavia (cuy) gegeten. Het hart was echt heel lekker, met kruiden en lekker zacht. Een goede tip van medereizigers! Zeker voor herhaling vatbaar. De cavia was wat minder, misschien ook door het idee en de presentatie (een hele cavia op je bord) Björn had vlees besteld voor een week dus we zaten echt heel vol. Hierna zijn we naar het hostel gegaan, tassen klaargezet, gedouched en gaan slapen.
29/09/2014
Om half negen zijn we opgestaan, aan een klein tafeltje kregen we een eenvoudig ontbijt. Hierna moesten we helaas om half tien uitchecken. De tassen konden we in de kamer laten staan. Na de was weggebracht te hebben, die om 6 uur vanavond klaar is, hebben we voor de laatste keer de lekkere chocolademelk gedronken bij ons favoriete tentje. Om half elf werden we op de massagetafel verwacht. De zoektocht naar de salon waar we gereserveerd hadden zorgde voor de nodige spanningen, we konden hem gewoon niet vinden. Toen we dachten hem gevonden te hebben (alle salons lijken op elkaar) bleken we onze reservering niet terug te kunnen vinden in de boeken en het kaartje wat we hadden gekregen was kwijt. Het meisje kon geen Engels maar wilde ons natuurlijk graag masseren! Uiteindelijk ging Björn terug naar het hostel waar het kaartje onder mijn bed lag, toch bleken we aan het goede adres te staan. Desondanks bleef de boekhouding een chaos! In ieder geval kon de Inca hot Stone massage van start gaan. Alles behalve ondergoed moest uit en we werden een uur lang gekneed, ingesmeerd en gemasseerd met menthol en cocaolie. Het was heerlijk en soms ook pijnlijk (vooral de nek) Halverwege kwamen de hete stenen, echt zo lekker! Jammer dat een soortgelijke massage in Nederland een godsvermogen kost!  Na 70 minuten uur stonden we weer buiten, hartstikke slaperig en hongerig. Ik zeg alle kilo’s weer inhalen en op naar de pizzeria! De pizza was goed en de chica morrada nog beter. Tot slot op de markt nog 1x souvenirs gehaald voor de buurkinderen, nu echt de laatste keer! Haha. We waren echt moe vandaag en wilde ergens binnen zitten, niet bij Starbucks, daar zit iedereen interessant te doen met zijn IMac. We wisten dat we bij het grill restaurant, waar we ons gisteren tonnetje rond hebben gegeten, lekkere koffie konden drinken. Toen we daar zaten lonkte de anticucho naar ons vanaf de kaart. Na de was opgehaald te hebben en de backpacks zijn we toch maar weer aan het runderhart gegaan. Het was het dubbel en dwars waard! Voor we het wisten waren we alweer bij de busterminal en hadden we al bustickets voor de terugreis naar Lima… ongelofelijk toch. De bus naar Puerto Maldonado was goed, wel zaten we ONDER de luidruchtige tv, hij hield ons tot laat wakker.